torsdag 6 december 2007

Provet.

Okej, om vi säger såhär; Inget av det jag pluggade på kom med på provet igår. Värsta är väl ändå att jag faktiskt pluggade på precis ALLT. Jag läste varenda liten rad i litteraturen och trodde att jag äntligen skulle lyckas bättre än tidigare. MEN NEEEEHEEEJ!!!

Det känns som att föreläsningarna och litteraturen bara skrapar på ytan av allt det man förväntas kunna. Lärarana har ju faktiskt erkänt det själva eftersom de var tvungna att göra om allt efter nya betygssystemet. Provfrågorna tycks de dock inte ha anpassat.

Gårdagens prov bestod av 7 stycken frågor. Varav sex essäfrågor, samt en stor bildanalys på den sjunde. Jag skrev oavbrutet i tre fucking timmar. När jag kom hem var jag helt tom i huvudet och började fundera på vad fan jag håller på med. Jag vet faktiskt inte om jag vill fortsätta i vår. Jag hade ju tänkt läsa arkitektur då, med... För det första så är arkitekturläraraen helt otroligt svår att förstå på föreläsningarna, för det andra vill jag faktiskt inte spendera en termin till utan att ha någon att prata med. Det är faktiskt väldigt jobbigt att vara ensam. :(

Det enda jag kan komma på som skulle vara kul att läsa arkitektur är väl att man får gå in i en massa roliga byggnader i Stockholm. Stadsvandringar och sånt. Vi ska ha en stadsvandring den 20 december och kolla på 1900-talsarkitektur, men jag tänkte faktiskt inte gå då. För det första hittar jag inte till den adressen där vi ska mötas (haha, vilken loser-bonde jag är), och för det andra så ska jag till livrustkammaren då! Jejj! :D

Inga kommentarer: