lördag 22 september 2012

WHAT

Jag fick ett personligt svar på en av mina jobbansökningar! Nu fick jag ju naturligtvis inte jobbet, men att de ens tog sig tid att svara är helt otroligt. Det var alltså inte ett autosvar utan ett litet mejl där de svarade personligt och visade att de faktiskt hade läst vad jag hade skrivit! SJUKT!

Jag har aldrig varit med om det förut, jag ser det som ett tecken på att ett personligt brev som faktiskt är personligt är rätt väg att gå om man vill sticka ut från mängden...

De gillade Rags to couture också! Wohoo! Antar att min paranoia i inlägget nedan var obefogad. :D

Och från en sak till en annan. Tänk er att ni läser konsthistoria och går på en föreläsning där en konströrelse från Wien tas upp. Tänk er sedan att ni fyra år senare får ett erbjudande om att skriva en artikel i samma konströrelses onlinemagasin. Tänk er sedan att de bestämmer sig för att inkludera eran artikel i en tävling för läsarna.

Visst är det här scenariot ett legitimt skäl att freaka ur? Jag gjorde det men inser att det är en överreaktion också på grund av min bakgrund. Haha...

Min artikel kommer upp den 29:e september på lomography.com.

OHMYGOOOD. :O


2 kommentarer:

Dani in the World sa...

OMG I know a celebrity :) sluta ha så negativa tankar om dig själv... du är bra som du är... såg du förresten att Lars Wallin ska ställa ut kläder idag på Kulturnatten????

.... sa...

Ah fan börjar det ikväll alltså? Jag orkar inte ta mig ut ikväll...typiskt :C