tisdag 10 juli 2012

Jag tänker lägga till "Tapetserare" till mitt CV nu

Jag har nu utarbetat, efter att ha detaljstuderat originalklädsel, en plan för dynan till min nyrokokostol.

Det enda jag känner mig 100% säker på i nuläget är att detta projekt kommer att innehålla följande:

- En myriad av svordomar.
- Spik i ett/flera finger/rar.
- En desperat längtan efter att slänga ut stolen genom fönstret och skita i allt.
- Förlorat självförtroende.
- Kommentarer såsom: "Vem FAAN är det som designat den här skiten" "STOLJÄVEL" och "Jävla spik!"
- Svår hybris som kommer att slås ned lika fort som den uppenbarade sig.

Om jag lyckas ro allt det här i hamn kan det dock bli hur fantastiskt som helst. Även fast planen inkluderar säckväv (djävulens påfund, det blir damm överallt bara man sneglar på en säckvävsbit) känner jag mig ändå ganska säker på min sak (hyrbisen sätter in redan nu alltså).

Inga kommentarer: