onsdag 11 juli 2012

The Easy Way Out

Kom på nu att NEJ, jag tänker inte överarbeta stolen. Jag tänker ta den enkla vägen och göra sitsen av en platta och inte hålla på med nån jävla ram och spänna säckväv och SKIT.

Nu när jag äntligen vet hur jag ska göra själva stommen har jag lite svårt för att hålla mig från att fucka ur totalt gällande stolens färg och tygval. Ambitionen är ju såklart att den ska kläs om i något passande. Det mest passande vore här en broderad sits. Tyvärr har jag lite svårt för broderat och 1800-tal, det blir för mycket dammig salong över det hela. Ska istället försöka få tag i ett tyg som passar in.
MEN, jag har även lust att bara lacka den i högblank svart och spänna fast svart läder på sitsen. Fy fan, vad sexig den skulle kunna bli. Slick-varning!!!
Men nej, nu ska vi vara genuina här och inte låta oss slås ned av några modernitetstankar. Lacka den i svart kan jag göra senare (den är ommålad flera gånger under senaste 100 åren så det gör inget).

Haha visst fan, gissa vad jag ska bygga sitsen av? En masonitskiva som suttit bakom en målning jag gjorde i gymnasiet och en gammal tavelram från IKEA. Här tager man vad man haver, minsann!

Ska posta lite bilder imorgon.

Inga kommentarer: