söndag 10 juni 2012

Lite glädje också

För att väga upp för den deprimerande posten nedan tänkte jag posta en to-do list för min diy-blogg!
Har en hel del nya projekt som jag vill genomföra (om nu webdesignen någonsin blir klar...buhu):

  • Göra om ett par skor med hjälp av tyg, lim och nitar. Mmmm...nitar :)
  • Visa hur man gör dödskalleörhängen med fimolera. Tror det är dags att inkludera några av mina fimokreationer på bloggen...
  •  Göra halsband med hjälp av skräp. Ja, jag är helt övertygad om att en massa skräp (skräp = olika silverfärgade metalldelar som blivit över) på läder kan bli en snygg ansamling. Svårt att förklara. Ni får se snart. Det kommer hursom att bli konstigt. Med betoning på konstigt. Kanske till och med något att lämna in till konstmuseets tävling!
  •  Göra en chiffongkjol till min svarta bodycon-klänning. Har sett den här typen av outfit en massa på lookbook och tumblr. Vet ej om jag har pondus nog att bära upp skräpet. Det lär visa sig. Men snyggt på andra är det!
  • Göra en blus av överdelen till lucialinnet vars underdel jag...uhm gjorde en blus av i höstas.   
  •  Paper waist skirt! Blir nästa post. Har bilder och allt klart!

Ja. det här hade jag ju tänkt göra nästa vecka... Men ja. Jävla 7.5 hp kurs från helvetet!

Inga kommentarer: