onsdag 13 januari 2010

Revolution!

Jag hittade en snygg ullkappa MED FODER idag. Jag har letat hur länge som helst efter det! Har en foderlös svart trench men jag fryser ihjäl i den om den ska användas på vintern (duh).

Men den nya, it's sooo pretty! OCH varm! Den såg väldigt mörklila, nästan svart, ut i affären men sen i dagsljus blev den nästan lite skrikig, men vafan! Lite färg har väl aldrig nån dött av! :D

Den var dock lite väl dyr fast det var halva priset :/


... Men jag köpte den såklart! XC Och här lever jag med villfarelsen att jag har blivit ekonomisk med åren!

För övrigt var jag på SU och registrerade mig återigen på kandidatkursen idag. Först var tågen sjukt försenade imorse. Sen när jag väl lyckats ta mig till skolan är det enda jag behöver göra att sätta en liten bock att jag varit där "Det hade du ju kunnat mejla om så hade vi fixat det!" Jaha! Efter det gick jag på stan och båda affärerna jag skulle till var igenslagna. Soukgallerian är helt borta!

Tåget hem var en timme sent. PLUS att jag fick mig en jävla gnällare på halsen. Vad fan JAG BRYR MIG INTE och tänker fan inte hjälpa dig skaffa en ny biljett eftersom du tappat din! God damnit.

Ogillar starkt personer som försöker lägga skulden för sin egna slarvighet/dumhet på utomstående orsaker, helt bortom deras kontroll, eller att de försöker se sig själva som offer... "Men gud vad ska jag göra!" "Kan jag gå på utan biljet" "Vad kommer de säga?" "De kommer inte tro på mig" "Jag kan inte gå tillbaka ända till automaten och skaffa en ny biljett i de här skorna...VAD ska jag ta mig till"

Okej, säkert väldigt frustrerande att tappa sin dyra biljett, men jag skulle aldrig komma på tanken att gråta ut om det hos en total främling.

Var väldigt nära att säga till biljettkontrollanten att det gömde sig en gnällspik utan biljett på toaletten. Sen kom jag på att jag faktiskt inte brydde mig.

Men jag brydde mig nog för att skriva om det här... Haha...

1 kommentar:

Rossa sa...

Ja det gjorde du, eftersom du skrev om det hahaha