onsdag 6 januari 2010

Ny obsession

Jag har börjat känna lite nya stilvibbar. Lite harem, lite magdansare och lite Josephine Baker.

Eugene Delacroix´s äventyr i Nordafrika (Women of Algiers 1834).

Photobucket

Josephine Baker.

Photobucket

Sophia Loren i vad som ser ut att vara en helt sjukt fin klänning. Guld och orange känner jag för just nu. Notera även att kvinnan i gröna byxor på Delacroix målning tycks ha ett liknande guldmönster som klänningen på sina byxor.

Photobucket

En till på Sophia Loren. My god, den kvinnan var (är) snygg.

Photobucket

Faktiskt mycket mustiga naturfärger och guld, mässing och koppar. Känns som att jag är klar med att gilla silver, nitar och onaturliga lackkläder alá Lady Gaga (fast jag gillar henne rätt mycket fortfarande kan jag ju säga).

Ja, det var väl bara att dra till Indiska då ;D

Inga kommentarer: