tisdag 1 april 2008

Blah.

Jag börjar bli allvarligt oroad över uppsatsen jag ska skriva i maj. Jag var jätteentusiastisk i februari över det hela och tycke att jag hade stenkoll på vad jag skulle ha för frågeställningar och grejs... Nu är det bara tomt i huvudet. Jobbigt.

Igår i skolan var det som om någon ville straffa mig för i lördags. Följande hände:
1. Hjälpte läraren dra ned persiennerna. En av dem brakade sönder helt spontant och lade sig i en prydlig hög mellan rutorna.
2. Tvålpumpen inne på toaletten fick spel och luckan öppnades, gick av och tvålrefilen ramlade i golvet och skvätte tvål på mina byxor. Tvålstänken såg väldigt misstänkta ut.
3. När jag skulle gå av tåget hemma stängdes dörren precis när jag skulle kliva ur. Resultatet blev att jag fastnade och med ett litet skrik nästan klev ned mellan tåget och perrongen. Vaffan?

Slutsats: Blir jag ersättningsskyldig i skolan och bör jag stämma SJ?

(Fan vilket ointressant liv jag har som måste skriva om trasiga tvålbehållare)

Inga kommentarer: