tisdag 8 januari 2008

Universitetstudier...

... säkrade i ett halvår till. Jag drar en lättnadens suck. Jag trodde aldrig att jag skulle komma såhär långt. Jag trodde inte ens att jag skulle klara första halvåret. Jag har nu de poäng som behövs för att komma vidare. Hoppas jag klarar nästa prov, som är på måndag, också. Skulle vara ganska skönt att inte ha några poäng som man måste läsa in för att få sin examen.

Kollade lite på vad jag ska läsa i höst, blir väl som jag förstått det (om allt går som det ska dvs) kandidatkursen. Ahaha, det blir nog väldigt intressant, speciellt eftersom jag inte riktigt passar in i akademiska sammanhang. Blir tydligen några studiebesök i riksarkivet (jag kommer känna mig otroligt viktig just då, hoppas att jag får fingra på gamla dokument) och även något besök i NATIONALMUSEUMS KÄLLARE!!!!!!! OMG YESSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!! Bara orden "samling vid personalingången" och "nationalmuseum" i samma mening får mig att vrida mig i nördsspasmer. Jag har redan börjat fundera på vad jag ska ha för kläder vid detta ypperligt högtidliga tillfälle. Jag måste också fundera ut hur jag ska kunna agera normalt och inte gå omkring med ett ytterst oklädsamt fånflin och regelbundna fnitter under hela studiebesöket.

För några år sedan när jag var på Gripsholms slott blev det fan pinsamt när jag inte kunde dölja min min totala excitement över den historiska miljön, om jag hade varit själv på slottet hade jag troligtvis sprungit omkring, gjort piruetter och sjungit falskt i rena uppspeltheten. :D

Inga kommentarer: