tisdag 15 januari 2008

Prov igen.

Men nedrans. Jag blir så inte godkänd på 1900-talsprovet som jag gjorde igår. Svensk surrealism?! Ursäkta, men jag orkade inte läsa den delen eftersom den var så tråkig :(

På tåget till skolan satt jag vid en person som luktade kräk. Så jävla äckligt. Först fattade jag inte vad det var som stank och luktade i panik lite diskret på mig själv. Jag förstod dock var det kom från när personen framför mig gäspade och andades ut XC
Fyfan, om hon inte gått av i Bålsta hade jag nog spytt själv.

På vägen hem med tåget hände något mycket spännande! Tåget blev indirrigerat på fel spår och var tvunget att backa tilllbaka till bangården vid stationen. Osmidigt gjort av de ansvariga, tänk om vi hade mött ett annat tåg på spåret? De hade ju säkert fått stoppsignal då, men om de kan klanta till det och låta ett stort passagerartåg gå in på fel spår finns det ju också en risk att de skulle missa det andra tåget som kommer i motsatt riktning. Eller? Jag tycker i alla fall att det var lite läskigt.

Oh! Jag har ju också glömt att nämna att jag förra söndagen såg Arn. Alltså, jag har inte läst böckerna, så jag tycker att den var helt ok! Jag tyckte faktiskt allt var bra förutom Gustaf Skarsgård. Han var mest bara stel och konstig. Filmen kändes dock lite seg, när den var slut var jag helt övertygad om att den hade hållt på i minst 3 timmar. Ja, mycket över 3 timmar! Det visade ju sig sedan att så inte var fallet. Tur att den inte var Fanny och Alexander-lång.

Hoppas det kommer fler historiska (som inte är så mycket skönlitteratur) svenska filmer. Det finns väldigt mycket i svensk historia som skulle göra sig bra på film :D kalabaliken i Bender skulle jag vilja se, haha XD

Inga kommentarer: