onsdag 9 januari 2008

Men...

Jag fick C på 1800-talsprovet. Fan vilket sjukt tråkigt betyg. Jag hade faktiskt hoppats på ett B. Men jag vet ungefär vad det var jag missade, tror dock att allt jag skrev faktiskt var rätt, om jag inte slöat till på slutet och gett upp av rena skrivkrampen hade jag troligen nått högre.

Nu har jag fått E, D, och C. Alla låter ungefär lika mycket underkända. Ett E är från hälften rätt och tio poäng framåt ungefär, D är väl därifrån och 5-6 poäng uppåt. C är alltså mycket över hälften rätt, troligtvis över 3/4 rätt. Ett A är alltså nästan helt omöjligt att få, om man inte har alla rätt eller bara något enstaka fel.

F Fx E D C B A. Så otroligt medelsvensson av mig. Men jag är nöjd, speciellt med tanke på hur många som faktiskt hamnat på F eller Fx både på tentorna och omtentorna. Det är dock ganska ironiskt att jag lyckades få högsta betyg på det prov och århundrade som jag tyckte var mest tråkigt, jag fattade förtusan knappt vad de menade på hälften av frågorna!

Nu ska jag läsa om syntetisk kubism.

Inga kommentarer: