måndag 21 maj 2012

Den perfekta klackskon

Förra veckan började fundera på om det inte skulle vara kul att köpa sig ett par klackskor. Det har nu övergått till ren fixering.

Jag vet exakt vad jag vill ha också. Svarta, runt 8 cm höga (annars kommer jag inte kunna gå i dem haha) med tjock klack, platå och helst gjorda i någon form av sammet. De ska vara riktigt svarta och matta i alla fall.

Det närmaste jag kommit drömskon är dessa från Din Sko:
skor



De är billiga, men sjukt obekväma! Hoppas jag hittar några liknande snart. Vill ha dem till min nya kavaj! Vill också ha en tunn vit blus/skjorta som är lite längre och något slapp till detta. Skjortan får gärna vara lite genomskinlig, har en ny sjukt het svart BH som jag skulle vilja smygflukta lite.

Jag håller faktiskt på att utveckla en ny stil. Jag kallar den fransk. Eller, "Hur skulle jag se ut om jag bodde i Paris?". Klassiskt stiligt men avslappnat. Uppklätt men ändå vardag. Naturligt chic - men med en personlig twist.

Övergången till kallare väder skulle jag vilja hantera med en egensydd ullkappa i kimono/wrap-modell med löstagbar pälskrage. Har även här fått en jävla idé att skinnbyxor eller något annat halvblankt skulle vara snyggt till. Det känns dock som att det skulle vara lite overkill och slå över till något som luktar mer "Rysk Limsniffande Prostituerad" än "Paris-Chic".

Ja, vi får se.

2 kommentarer:

Dani sa...

hahahah... kan inte vi åka till Paris...men då ska vi inte se ut som ryska prostituerade..

.... sa...

Spelar ingen roll hur jag än gör, kommer ändå se ut som en balthora om man jämför med folket i Paris ;D