tisdag 22 maj 2012

Crap.

Ett av slutprojekten för mina distanskurser är att skapa en hemsida till ett påhittat band. Alltså, jag gillar när det är relativt fritt att bestämma själv hur man vill göra, men när det är HELT fritt blir det problem. Först brukar jag få ångest eftersom man aldrig riktig vet vad som förväntas av en. Sen brukar besattheten över att något måste bli perfekt infinna sig.

I den här uppgiften skulle man komma på ett bandnamn, bestämma vilken musikgenre det handlar om och designa grafiken utefter genren. I början tänkte jag att "Hahah, nu jävlar ska jag göra något dödsrockigt!" men nu har jag vidareutvecklat det hela och är inne på rockabilly med bandnamn hämtat från en karaktär från X-Men. Det här har tagit mig en veckas tid att fundera ut. Jag har alltså ägnat mer tid åt att komma på ett bandnamn än det hela uppgiften skulle ta.

2 kommentarer:

Rossa sa...

skit, ligger efter så j'vla mkt med skolan och även jag ska bygga en hemsida haha

.... sa...

Jag hjälper dig gärna om du kör fast på något. Jag har kört fast på allt redan så jag kan ju dela med mig av det jag lärt mig så slipper du...hahahaha :D