onsdag 2 maj 2012

Bloggstatus; Månad 3

Förra månaden stod mitt besöksantal på 3300. Idag är det uppe i 6500!

Jag har inte hunnit göra så mycket den senaste månaden så jag är rätt nöjd! Jag måste ju ha gjort något rätt liksom... Kan nämna här att den här bloggen har en besöksstatistik som står på totalt 2000 efter... FEM ÅR! Hahah :D

Jag funderar ganska mycket på hur jag ska vidareutveckla det hela. Jag fokuserar just nu på att få upp så många DIY-projekt som möjligt - det är det som drar besökare. Fransväskan som jag gjorde senast har dragit rikigt många besökare. Detta troligen eftersom den stämmer in i tiden trendmässigt.
Så, en slutsats att dra är att man bör göra grejer som är moderiktiga. Inte så förvånande. Jag tror dock att man kan spela på trender ännu mer -  vad är hett inom populärkulturen just nu, vad googlar folk på mest just nu?

En annan grej jag tänkt på är det här om man skulle försöka spela på att man bor i Sverige. Jag har hittills inte nämnt någonstans var jag bor. Jag vet heller inte om någon märkt att min engelska suger.

Men vad ska man då göra för att spela på svenskheten? Jag är sugen på att göra ett sånt där samiskt läderarmband med silvertråd, men det känns lite svagt. Speciellt eftersom jag inte vet hur man gör.

Något jag måste bli bättre på är att kommentera andra bloggar. Jag har inte gjort det alls.

Inga kommentarer: