fredag 23 juli 2010

Vet ni...

Jag vill gå på par-tey med 80-talstema. Jag drömde inatt att jag levde på 80-talet och fan vad jag var snygg!

Vi vet ju redan nu att, om ett 80-tals party skulle dyka upp, att jag skulle planera min outfit minutiöst och se jävligt genuin ut. Hahaha... Hittade ett par riktigt fantastiska skor i mammas garderob som hade rätt feeling. Väldigt 1985. Eller möjligen 1987.

Det är svårt att definera 80-talsmodet då den allmänna uppfattningen verkar vara neonfärger och konstiga leotards. Faktum är att det mesta av det fula är från mycket sent 80-tal och t.om tidigt 90-tal.

Det riktiga 80-talet var inte så fult som många tror. Det fula 80-talet är en konstruerad 90-talslögn skapat av jävla grungeoffer och folk som hade för stora förhoppningar inför det stundande millenieskiftet.


Photobucket

80-talsmode (???) i filmen Weird Science från 1985. Robert Downey Jr längst till vänster! :D

Inga kommentarer: