onsdag 2 september 2009

Mjau.

Jag har faktiskt börjat sy toppen till min fantabulösa catwomandräkt. Den blir nog riktigt bra. Fast jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas med ärmarna. Jag suger på att sy ärmar, jag fattar inte logiken i ärmsyning och hur delarna är uppbyggda.

Jag behöver även säckväv, tänkte göra mig en liten dollarpåse som ska dubbla som handväska. Smart va? Det tycker jag!

Men säckväv alltså, var hittar man det? Skulle även behöva ett rep, ett såntdär naturfärgat klassiskt rep. Allt verkar vara gjort i plast nuförtiden.

Ja - jag överarbetar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Säckväv finns att köpa på din närmaste handelsträdgård. Och de borde väl ha rep där också?

Och för att få en fin ärmkulle så måste du tråckla ärmen.

Om du går till Husqvarna Vikings hemsida.
http://www.husqvarnaviking.com/
Gå till Sömnad > Syrummet
Gå till Sömnadstekniker > Ärmar & Manschetter > Ärmisättning

Där är en bra illustrerad flashvideo som säkert kan ge dig lite tips.

Kram, N

Henriette sa...

Fan vad kul! Jag kan fixa fram dollarn XD