tisdag 23 december 2008

Spännande saker som hänt sen sist.

Ja vad ska man säga, jag vet faktiskt inte. Det som hänt är så tragiskt, men jag visste fan att det här året skulle avrundas på ett eller annat dåligt sätt. Vad är det då frågan om? Jo. Jag lagade igår två hål i mina tänder! :O

Låt mig förtydliga, TVÅ HÅL. Det kan tilläggas att jag aldrig haft några som helst hål eller annat i mina tänder. Tandläkaren är förbluffad och hade en teori om att jag kanske hade varit en storkonsument av läsk sedan vi sågs för ett år sedan. Grejen är ju dock att jag inte dricker läsk alls... Och det är väldigt sällan som jag äter godis. Och jag är något av en tandhygien-Hitler som inte kan leva normalt om inte mina tänder är rena.

Jepp. Annars har det inte hänt så värst mycket, naturligtvis.

Det här med julen vet jag inte riktigt hur jag ska hantera i år. Jag har ingen som helst julkänsla, imorgon, julafton kommer jag nog spendera halvt inne i min garderob utrensandes kläder. Kanske ska jag titta på Karl-Bertil... Men vi får se. Suck.

Nyår vettfan hur den blir heller. Vi hade ju tänkt fira ihop hela kompisgänget, men vi har ingenstans att vara - Det blir lätt så när man inte direkt känner någon. Haha. Hur som helst tänker jag ändå klä upp mig. Det är bäst att passa på när man har en ursäkt.

Jag har även börjat drömma om en systemkamera. Nikon D60 för att vara exakt. Det känns som om att jag faktiskt har förutsättningarna för att kunna ta bra bilder, men min nuvarande kamera är något begränsande. Frågan är ju om jag är beredd att bli ruinerad bara för att tillfredställa mitt behov av att dokumentera mina ungdomsår i 10,2 megapixels. Hm...

Nästa vecka kommer det nog ett långt inlägg på bloggen. Jag känner att jag måste gå igenom hela året som gått i någon slags krönikaform där jag systematiskt går igenom varje månad och förbannar allt. Det blir skojigt det.

Inga kommentarer: