torsdag 2 oktober 2008

Aaah.

Ikväll är det 50-talssittning. Jag ska gå med Åsa och Daniela. Ska bli riktigt kul! Eller jag hoppas det. Om det inte blir roligt kommer jag iaf ha kul ändå eftersom jag ska klä upp mig som FAN.

Jag tror jag kommer sticka ut en hel del eftersom de flesta ser 50-talets genom Grease och raggarkulturen. Jag ser 50-talet som glamourens årtionde, med Christian Diors New Look som hängde kvar fram till mitten av 50-talet. Det blir drama, röda läppar och kattögon ikväll för min del. Funderar på om jag ska gå hela vägen och dra på mig mina samtida vita handskar som jag fått av mormor. Kanske blir enbart jobbigt...

Men, OOOIIIIHHH!!! Va roligt det ska bli! Jag blir barnsligt excited när jag får klä ut mig. Nu hoppas jag bara att jag hinner hem och fixa håret innan 19.00. Jag slutar 15.30... Jag lär ju köra någon slags multitasking om jag ska hinna bli perfekt. Värma locktången medan jag duschar... Kommer säkert misslyckas radikalt med den flytande eyelinern... Hm....

Inga kommentarer: