onsdag 29 december 2010

Dags att snåla!

Ja, eftersom jag köpte svindyra boots så tänkte jag ha som nyårslöfte att ta klädrekonstruktioner till en helt ny nivå 2011! Jag ska verkligen försöka avstå från att köpa kläder nästa år och istället ta till vara på allt det jag redan har.

Har redan gjort om denna kjol som jag köpte i november 1999 (kommer ihåg månaden eftersom det var till en födelsedagsfest!) till årets nyårsstass!

Före: Rätt ful 90-talsmodell med konstig form och skum längd.

Photobucket

Efter: Får ni se på nyårsafton (omgjorda versionen är rätt skum den också, men eftersom jag studerar mode så är det legitimiserat :P)

Till mina nya boots så skulle det vara skojsigt att ha en mockaväska med fransar, för att förstärka hela white trash grejen? :/

Jag har i min garderob denna fula sak från 2001/2002. Den var ganska häftig på den tiden men nu vettefan... Jag gillar verkligen inte att själva jackan är så enkel och avskalad och sedan PANG! stora jävla fransar vid ärmslutet. WTF liksom? Jag tycker dock att den bruna mockan är riktigt fin och jag antar att det är därför jag sparat den. (Det vita under är en blus och tillhör inte jackan)

Photobucket

Tänkte försöka omvandla den till något sånt här:

Photobucket

2 kommentarer:

Rossa sa...

spännande!

Dani sa...

Go Madde Go... you can do it :)