söndag 8 juni 2008

:O

Något extremt konstigt hände på Kåren igår. När jag och Maria stod i ett hörn och försökte se coola ut med våra patetiska vattenglas kom plötsligt en helt okänd tjej fram och frågade om inte vi ville sätta oss vid hennes kompisgäng ett tag. Naturligtvis blev vi lite fundersamma men ganska nyfikna så vi satte oss vid henne och hennes två killkompisar. Den obligatoriska frågan "Vad studerar du" ställdes till mig och naturligtvis började jag hålla låda om konst (det är bäst att passa på när tillfälle ges). Efter ett tag tyckte jag dock att vi egentligen inte hade så mycket mer att säga dem och jag hade fortfarande inte fått klarhet i vad de ville oss.
Jag: "Eh...jaha. Det var trevligt att prata med er men nu ska vi nog gå och fuldansa..."
Okända tjejen, viskandes: "Aha... Men annars så tyckte *sätt in namn på en av killarna här* att du var jävligt snygg. Det var därför jag fick gå och hämta er..."
Jag, förvirrat: "Jaså... ahaha... Va? ... Det har jag aldrig hört från någon förut... ehehe..."

Sen gick vi iväg lite diskret. Jag kände mig som ett objekt tamefan. Men samtidigt tyckte jag väldigt synd om killen. Tyckte även lite synd om mig själv eftersom jag inte lade märke till att han stötte på mig. Alls. Doh.

Inga kommentarer: