lördag 18 juli 2009

Funäsdalen.

Har varit i fjällen några dagar. Skulle ha stannat i en vecka men både jag och päron drabbades av lappsjuka och åkte hem den femte dagen. Fyfan, vilken jävla håla. Men naturen är ju fin och det hade ju varit skitbra om vi kunnat fjällvandra som vi hade tänkt, men eftersom det regnade nästan varje dag och var cirka 10 grader varmt gjorde vi inte det. Gaaaah.

Funäsdalen är som sagt fint. Kan dock inte fatta hur någon skulle vilja bosätta sig där permanent. Fy farao. Vill inte ens tänka på hur det är däruppe när det är lågsäsong och det finns varken sommar- eller vintergäster. Dött borde bara vara förnamnet.

Jag med höstkläder i mitten av juli

Photobucket

Vattenfall

Photobucket

Linbana! Roligast under hela vistelsen!

Photobucket

2 kommentarer:

Rossa sa...

hahaha, om jag bosätta mig där, kommer du o hälsa på då? :-P Dött är förnamn å måste Urtrist var efternamn...hahaha. Fina bilder btw..du e sååå bra fotograf madde.

.... sa...

Om du lovar att inte förvandlas till en ortsbo som går omkring i läskiga foppatofflor, batik/varg-t-shirt, grå mysbyxor och stripigt hår så kan jag gärna hälsa på dig. fast bara om du bjuder på fri tripp upp med linbanan varje dag ;D