söndag 10 juni 2012

DEPRAVERAT SKIT

Nu har jag äntligen lämnat in sista uppgiften. Mitt goda humör sänktes dock en aning när jag såg att en av mina andra uppgifter hade kommit tillbaka IGEN eftersom de inte var nöjda (WTF). Re-submit deadline är torsdag!!!

Det skulle ju inte förvåna mig om alla andra uppgifter också kommer tillbaka. Ja, då har jag ju något att roa mig med nästa vecka också!

Alltså, det här är inte värt 7.5 hp!

Jag är inte ensam!

Googlade lite på min nya SU-kurs och fick upp en hel del människor som har en kandidat i reklam kombinerat med antingen historia, mode eller konstvetenskap! Det känns både bra och oroväckande. Bra med tanke på att alla verkar besitta värsta drömjobben. Oroväckande med tanke på att jag ändå troligen kommer fortsätta vara städtant eftersom jag är så socialt infantil.

Suck.

fredag 8 juni 2012

Lika bra...

... att jag slänger in de här två också när jag ändå pratar om Paris. Samma låt - båda versionerna är lika bra.





Jag älskar texten. Alltså, det låter ju som att det pågår någon slags otrohet... Men jag tolkar det som att det handlar om att bli förförd av en stad, och då blir det bara så... och nu kommer här ett ord som jag sällan använder, håll i er.... romantiskt.

Aaah.

Paris

Fan, jag har börjat missbruka Paris och mode-videos på youtube. Jag MÅSTE åka till Paris känner jag.

Jag får dock en känsla av att jag med lätthet skulle kunna avlida i den staden av rena kulturchocken (och då menar jag alltså kulturnivån därnere). Jag kan inte heller se mig själv behålla förståndet om jag skulle åka ut till Versailles. "AAAAAAHHH!!!! AAAAAAAhh!!! BAROCCCKKKK!!!!!" O_x

Börjar även på allvar att fundera på att försöka lära mig franska (hahah yeah right). Fy tusan, vad coolt det skulle vara.

Ah. Paris. Där skulle jag nog trivas. Det är ett mystiskt lugn som sänker sig över mig när jag kollar på mina knarkvideos. Jag kanske har bott där i ett tidigare liv? Ja, så är det nog!

Jag slänger in den här videon (igen). Se den som en kommentar till det faktum att den troligen är lika konstlad i sin Paris-syn som mina drömmar är.

torsdag 7 juni 2012

Fan jag börjar grina snart

Nu fungerar det inte att ladda upp min hemsida heller. Jag har provat allt, men icke! Har frågat lärare men inget svarän...:(

Jag börjar bli mer och mer övertygad att någon där uppe hatar mig.

WHY! WHYYYYYY!

onsdag 6 juni 2012

Bloggstatus, Månad 4

Just nu ligger besöksantalet på 12500. Jag har haft en riktigt bra vecka med i snitt 200 besökare om dagen. Målet är att komma upp i 800/ dag innan ett år har gått. Kommer troligen inte att funka, men om besökarna fortsätter att öka finns det faktiskt en liten chans. Det finns dock en risk att mängden besökare når upp till ett visst antal för att sedan lägga sig där. Hm...

Jag är dock ganska nöjd över den här statistiken. Jag har knappat gjort någon promotion alls för sidan, jag har mest förlitat mig på nyckelord och SEO.

Fast jag har spridit länken till en del sidor. Senaste dagarna har jag fått rätt många klick från bildbloggen tumblr.com. Den sidan har dock övergått från mode till någon slags masspsykos över Avengers och speciellt Loki! Jag är inte ensam om att se det...uhm. Sexuella alltså (Tack gode gud, jag började faktiskt bli orolig) Men ja. Det börjar bli lite tröttsamt. Folk får fan ta och komma över saker och ting så vi kan återgå till att posta Manolo Blahniks och bilder från New York Fashion Week. Om ni vill beskåda galenskapen rekommenderar jag att ni skaffar er en egen tumblr. Det är faktiskt en väldigt inspirerande sida i vanliga fall.

Kan också meddela att jag är JÄVLIGT nära att ge upp en av distanskurserna. FY FAN. Jävla skitkurs! Jag är godkänd på EN uppgift och har glömt smådetaljer på resten (tack för att ni förklarar så bra att man fattar vad ni vill ha. NOT!). Just nu känns det helt hopplöst, idag har jag avslutat mitt slutprojekt och skrivit en uppsats på 10 sidor. Sen har jag 5 uppgifter att göra om till på söndag!
Men jag hatar att ge upp. Mitt ego kan inte riktigt tåla att jag inte klarar av något. Jag ger det till på lördag, sen får jag se hur jag gör.

Kursen i Kristianstad har jag inte haft några problem med alls, och det är typ samma uppgifter. FAN!!!



måndag 4 juni 2012

Helvetesfanskit!!!!

Jag har en grej kvar att göra på mina distanskurser, och det är att göra en jävla screenrvideo där man måste presentera sin design genom att prata om den. Jag har haft ångest över hela grejen med att behöva höra sin egna inspelade röst (FY FAAAN) men beslutade idag att rycka upp mig och bara genomföra det. Jaha.

Upptäckte då att jag inte har någon fungerande mikrofon på datorn. Tror jag vid något tillfälle efter en horribel incident där jag råkade spela in mig själv ätandes riskakor avinstallerade några nödvändiga drivrutiner.

HELVETE. Helvete helvete HELVETE!!!!!

Nu får jag köra på textguidning istället. Men då blir det istället pinsamt när jag måste ladda upp videon på youtube och flasha mina webbdesignskills för mina subscribers som är där för att kolla hur man gör kakor i lera.

:C

Men snart är det över och då blir det istället antikporr i Skåne för hela slanten!